Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


De tijd zal het leren.
Frank Hensen — Geplaatst op 23-02-2015, 15:32

De vraag die veel gesteld wordt, en die ik mijzelf ook stel; Welke frequentie van bloggen heeft nu effect? Is dat dagelijks, om de dag, wekelijks of zeer onregelmatig? De afgelopen week heb ik het dagelijks gedaan. Iedere dag een kleine blog met een leuke foto erbij. Content creëren. Zoiets kost tijd. Tijd die we allemaal nodig hebben om van alles te doen. Tijd is schaars. Een veel gehoorde uitdrukking is dan ook, druk. Hoe is het? Ja goed, druk. Tijd, frequentie, regelmaat of juist van de gebaande paden af en zeer onregelmatig iets posten. Wat werkt? Er zijn tal van studies en onderzoeken die aantonen dat bloggen werkt. Maar dan wordt er ook bij verteld dat het consequent uitgevoerd moet worden. Consequent is ook 1x per jaar maar dan ook ieder jaar op dezelfde datum. Ook dat is consequent. Maar betwijfel of dat effect heeft. Wat is dan goed? wat heeft dan wel effect? Je wilt niet gaan spammen met non info, niet de digitale ether vervuilen met content waar niemand op zit te wachten. Tijd is schaars en de tijd vliegt. Voor je het weet ben je een jaar verder. Die tijd moet je goed benutten. Time management. Je tijd zo optimaal indelen, dat er geen verloren tijd ontstaat.



Wat zegt internet over de frequentie van bloggen, postings en andere updates? Via Google stuitte ik op een artikel van Marktingfacts. Hierin werd Volkswagen genoemd met een test. <knip> Welke impact heeft het verhogen van postfrequentie op bereik en viraliteit? Om hier antwoord op te geven hebben we voor de Volkswagen fanpage het aantal posts verhoogd van 25 posts per maand naar 46 posts in één maand. Bijna 2 keer zo vaak dus. En wat blijkt? Met verhoogde postfrequentie nam organisch bereik met 95% toe. </knip> Je kan dus zeggen, hoe meer je post, hoe meer je er voor terug krijgt.

Lezen we verder <knip> Wat zegt dit ons? Het experiment met de verhoogde postfrequentie heeft Volkswagen geen windeieren gelegd. Zowel het organische en virale bereik is significant gestegen. Daarnaast zagen we een sterke stijging in engagement en viraliteit door de versterkte focus op engagement posts. Tegelijkertijd zagen we slechts een zeer beperkte stijging in de negatieve feedback. Voor Volkswagen leidde dit tot het besluit de postfrequentie niet terug te schroeven en te blijven zitten op zo´n 40 / 50 posts per maand, verspreidt door de week, tijdens en buiten kantooruren. </knip>

Volkswagen is niet Frank Hensen. Volkswagen is een sterk merk waar ik jaren voor heb gewerkt. Volkswagen heeft zeer trouwe fans die erg betrokken zijn bij het merk. Precies, een merk. Werkt dit dan ook voor een persoon? Een persoon is geen merk, maar je mag je wel als zodanig positioneren. Jezelf neerzetten als een merk. Of als product die je in een winkelmandje kan plaatsen. Werkt dit voor mij? Een verhoging van de postfrequentie kan het bereik op, viraliteit en engagement verhogen. Maar ook tal van andere zaken. Of dit ook effect heeft op een persoonlijk blog, is de vraag. Die antwoorden liggen in de statistieken, in de reacties. De komende tijd zal uitwijzen of het nu heeft.

Ik zet de klok gelijk. De tijd zal het leren….


—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl