Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


Je pijlen richten
Frank Hensen — Geplaatst op 26-02-2015, 15:34

Je pijlen op 1 ding richten. Je richten op 1 specialiteit. Is dat wel zo verstandig? Is het in deze moderne snelle wereld wel zo verstandig om je op 1 punt te focussen en daar 100% vol voor te gaan? De vraag die ik mijzelf al eerder stelde is eigenlijk nog niet veranderd. Moet je een specialist zijn of juist een generalist? Een vraag die ik niet snel kan beantwoorden. Mijn website www.frankhensen.nl was eerst gericht op het verlengde wat ik in mijn vorige job uitvoerde, een multi-functie. In het kort kwam dat neer op projecten, marketing, online, DTP en ICT waarin de C van ICT een belangrijke factor speelde. Maar ook PR, administratie en contracten vielen onder mijn werkzaamheden. Wat ben je nu precies? Werd mij eens gevraagd. Wat ben je van beroep? Een hele goede vraag. En voor mij, toen, heel lastig uit te leggen. Zeker in deze tijd waarin we van alles en nog wat willen bestempelen en/of in een hokje willen stoppen. Pas je niet in dat hokje, dan val je buiten de boot of anders gezegd, in de sollicitatieprocedures; je sollicitatiebrief en cv belanden op de verkeerde stapel. Die van oud papier.

Terug naar die vraag, wat doe je precies? Wat ben je? Richt daar je pijlen op en ga er vol voor. Een advies die ik ten harte heb genomen en zaken heb gescheiden. Fotografie heb ik losgetrokken en zet dat nu apart neer. Een eigen website, eigen Facebook en komt niet of nauwelijks meer voor in de sollicitatieprocedures. Fotografie is vanaf toen zelfstandig en ondergebracht op www.wimlex.nl



Mijn resumι website www.frankhensen.nl  heb ik omgegooid, teksten aangepast, Wimlex Fotografie eruit gehaald en de focus gelegd op wat ik deed en waarin in goed in ben. Social Media en Content. En toen weer verder de arbeidsmarkt op. Maar nu gericht. Gericht solliciteren, gericht een brief schrijven, gericht een CV meesturen. Allemaal op dat ene punt. Bulls Eye. De roos, het centrum van een bord. Dat moet toch werken zou je zeggen. Daar moet wat uitkomen. Het kan niet anders dan als je eerst met hagel schiet, en nu met scherp, dat je raak schiet. Tot op heden heb ik wel geschoten, mijn pijlen gericht op 1 punt, hopend om de Bulls Eye te raken en vol in de roos te schieten. Echter het resultaat is nog niet bevredigend geweest. Richt ik mijn pijlen dan wel op de juiste roos? Heb ik mijn focus op het verkeerde gelegd? Wie het mij kan vertellen, graag!

In de Marketing maar ook in de Sales en PR en eigenlijk overal wel in, is gericht te werk gaan, lonend. Je kan je erop voorbereiden, inlezen, je huiswerk doen en aan de slag. Een deal sluiten, een actie lanceren of een relatie tevreden stellen met de informatie die je even daarvoor hebt vergaard. Ook dat is gericht zaken doen, bezig zijn, gericht schieten. En die zijn over het algemeen altijd raak. En dat is wat we willen. Raak schieten. Ik ga mijn pijl richten, maar kies eerst welke Bulls Eye ik wil raken.
Soms heb je maar 1 kans. En die kans wil ik pakken! Ik richt mijn pijl .....


—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl