Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


Oog voor de detail
Frank Hensen — Geplaatst op 05-03-2015, 15:38

Eerder schreef ik over zoeken en omscholen. Leuker kunnen we het niet maken, misschien wel anders. De Belastingdienst is al jaren bezig om de aangifte te veranderen. In 1995 begonnen ze met een Floppy disk. Een ideaal ding die ik maar al te graag gebruikte. Later, in ik meende 1998, kon je de aangifte downloaden. Nog beter!!! En nu? Je gaat online, logt in met je Digitale ID, en alles staat op je scherm. Vooraf ingevuld, zodat je het alleen nog maar even hoeft te controleren en eventueel te corrigeren c.q. aan te vullen. Dat wordt steeds makkelijker. De wereld om ons heen wordt anders, en wij werken daar allemaal aan mee. Maar sommige handelingen kunnen niet anders. Hoe graag we het ook willen. Social Media, Websites, Smartphones en nu de drones. De mens maakt ingewikkelde oplossingen die makkelijk te hanteren zijn, voor lastige vraagstukken. Een complex geheel. Snapt iemand de zoekalgoritme van Google? De wat? De manier waarop Google zoekt. Waarschijnlijk zal niemand dat meer kunnen doorgronden door de complexiteit, maar het is zo makkelijk geworden om er mee te werken dat we niet meer zonder kunnen en Google deel is gaan uitmaken van ons dagelijks bestaan.



Ik, als old-school HTML-er maak wel eens een website. Als hobby. Leuk om te doen. Coderen op een oude manier die niet veel mensen meer doen. Diep in de code van Javascript en HTML om je doel te bereiken. Een mooie functionele website die mooi oogt en vriendelijk te gebruiken is. Met natuurlijk integratie van Social Media. Waarom geen CMS? Omdat ik er plezier in heb. Plezier of fun, om met HTML te werken, plezier om iets voor elkaar te krijgen wat vroeger (!) in HTML niet kon, maar nu wel. Plezier omdat men denkt dat het een complex CMS systeem is, terwijl het old school HTML is. Plezier speelt hierbij een grote rol. Hobby en plezier om iets te maken. Te creëren wat andere niet creëren.

Dat geldt ook in werk. In je werk, of baan. Daar moet je ook plezier in hebben. Waar gaat je hart sneller van kloppen, word je dan gevraagd. Van zoveel dingen die niets met werk te maken hebben, niet relevant zijn en dat dan ook maar wijselijk niet benoemt. Daar waar je blij van wordt, energie van krijgt, leuk vind om te doen, affiniteit mee hebt, je gemakkelijk afgaat. Een deal sluiten met een groot bedrijf, een website voor een vriend te maken, een persoon te kunnen helpen bij een probleem. Of het nu werk of privé is, daar waar je hart sneller van gaat kloppen, daar word je blij van. En daar waar je blij van wordt, straal je uit. Dat straal je uit naar de andere persoon en die vangt dat op. Het enthousiasme, de wil en gretigheid waarmee je werkt of het probleem uitvoert. Daar gaat het om. En dat kunnen de meest kleine dingen des levens zijn. Een deal sluiten? Ja maar dan misschien net dat ene schouderklopje achteraf. Of een glimlach op iemands gezicht, als hij/zij weer kan rijden met zijn/haar auto. Het zijn de details die het hem doen, in het grote geheel. Daar word je toch blij van?

Leuker kunnen we het niet maken, misschien wel anders. Precies dat! Is het toch wel leuk wat ik doe? Zie ik de details? Zonder de complexiteit te doorgronden, zonder de zeer ingewikkelde methodes van Google of al die rare HTML tekens op het scherm? Het gras is altijd groener. Of toch niet? Open je ogen en kijk naar de details. En zie ineens wat voor moois je allemaal om je heen ziet, daar waar je het voor doet. Daar gaat je hart toch sneller van door kloppen? Daar word je toch blij van?
Heb oog voor de details, dan hebben de details oog voor jou.


—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl