Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


Social Media Marketing
Frank Hensen — Geplaatst op 24-02-2015, 15:32

Marketing of vermarkten is alles wat een bedrijf doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen. Ging dat eerst via dure advertenties in de krant tot mooie hand beschilderde bedrijfswagens, gaat dat tegenwoordig via de digitale snelweg, het Internet en via Social Media. De bedrijfswagens hebben we nog steeds. Alleen niet meer handbeschilderd, maar met grote stickers. Advertenties plaatsen we ook nog steeds in de gedrukte media. Dit is misschien wel ιιn van de belangrijkste bestaansvormen voor de media bedrijven of uitgevers. Zonder advertenties geen magazine of krant.



Tegenwoordig spreiden we marketing over meerdere kanalen on- en offline of richt een bedrijf zich helemaal op online, en dan soms zelfs op slechts 1 kanaal. Met een zogenaamd Budget Nul kan een klein bedrijf heel simpel en veelal in eigen beheer toch marketing uitvoeren. Online en via de Social Media kanalen. Zeker bij 1-pitters die hard moeten werken, veel uren moeten maken om aan hun inkomen te voldoen, zetten meer en meer online marketing in. Zo is de oprichter van het bedrijf niet alleen eigenaar, maar ook uitvoerder, verkoper, IT-er en dus nu ook Online Marketeer. Niet zijn core business en zeker geen expert op het gebied van online marketing. Alleen een keus (denken ze) hebben ze niet. Hoezo hebben zij geen keus? Veelal wordt er gesproken over Budget Nul. Ik kan geen dure expert inhuren voor wat priet-praat op facebook of leuke theetijd berichtjes op twitter. Dat kan ik zelf ook heus wel. En zo zie je dat Online Marketing, veelal bij de zzp-ers, in eigen beheer wordt uitgevoerd op een manier die men denkt dat het goed is.

Is het ook goed dat iemand zelf achter de knoppen gaat zitten en maar bezig is? Ja en nee. Overal zitten twee kanten aan. Als je het zelf doet, en je doet het goed, je bedrijf groeit en opdrachten of klanten stromen binnen, is het zeker niet verkeerd. Als je het zelf uitvoert heb je de controle en weet je wat er gebeurd, plus daarbij, het kost je weinig tot geen marketing Euro’s. Een ROI berekening op je uitgegeven marketing euro wordt veelal door de drukte (lees: onkunde) gemakshalve overgeslagen. Als je het uitbesteed of je neemt een online expert in dienst voor een opdracht of full time, kan die persoon veel gerichter actief zijn op Social Media. Benchmarken wat er is en na een aantal acties een nieuwe benchmark om te kijken wat het nu online oplevert. Door de korte lijnen kan de offline wereld veelal simpel weer online gekoppeld worden. Het hoeft immers niet over tientallen schijven en afdelingen te gaan. De waarde van een online expert kan als het goed is, aantonen, hoe en wanneer het goed ingezet wordt. Zo verdient de expert zichzelf weer terug.

Vandaag een bericht geplaatst is niet morgen cashen. Een Online marketeer of Social Media expert verdient zichzelf op den duur weer terug. Je moet durven investeren in de toekomst. Durf te veranderen en zaken waar je geen verstand van hebt, geen expert in bent, uit handen durven geven. Die stap is voor veel kleine bedrijven, net even een stap te ver. Die bedrijven blijven het zelf doen en zien niet in dat Online Marketing zich aan het ontwikkelen is, tot een vak. Een nieuwe ambacht uit de nieuwe tijd.


—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl