Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


Was het maar een peulenschil
Frank Hensen — Geplaatst op woensdag 18 augustus 2010, 17:00

Iedereen heeft het wel eens aan den lijve ondervonden. Crisis. Zijn we net gekoeld van de zware wereldwijde Krediet Crisis wordt er alweer gefluisterd over een dubbel dip! Niets van dat alles is vergeleken met deze crisis. Iedere fotograaf krijgt of heeft het gehad, maar volledig genezen zijn ze nooit. Door de tomeloze inzet van de slimme gorilla marketeers weten ze altijd wel weer een nieuw slachtoffer te bereiken. Klein leed wordt groot leed. Als je dan bedenkt dat een beetje fotograaf meer dan 1 body en objectief heeft, spreekt men al gauw van grootschalig persoonlijk leed die geen enkele ziektekostenverzekering dekt. Je leert er mee leven, je schaamt je er niet meer voor en komt er ronduit vooruit tegen je collega’s. Je praat erover op de zelfde manier als de hardwerkende huisvrouw uit de jaren 60 over een wasmachine praatte. De Nederlandse Bond van Plattelandsvrouwen juichte de wasmachine toe, maar ondertussen kwebbelden de plattelandsvrouwen aan een stuk door over het voor hun zo belangrijke onderwerp. Niet dat deze crisis te vergelijken is met een wasmachine uit de jaren 60, maar gelijkenissen in de doelgroepen zijn er overduidelijk. De keuze van vandaag de dag is zo enorm groot wat mede veroorzaakt wordt door die keiharde werkende chinees die te weinig betaald krijgt en zelfmoord pleegt. En toch draait de wereld door. Niet alleen de wereld maar ook de productie. Er staan duizenden chinezen in de rij om die een plek aan de lopende band op te vullen. Niet te vergelijken met ‘Olland. Hier moeten we toeristen aan het werk zetten. Wijzen uit het Oosten. Maar helaas zijn deze wijzen niet zo heel wijs. Die toerist uit het oosten wil nog wel eens extra genieten van zijn vakantie en een borreltje of een glaasje spiritus te veel drinken. Dit lezen we dan ook weer terug in de dagbladen. Hele onderzoeken zijn er op los gelaten met getallen die duizelen. En toch duizelt mij het aanbod nog steeds. Nog steeds crisis. De vakantie staat voor de deur en dan wordt de confrontatie alleen maar groter. Dan heb je de keuze niet. Je zit met een compacte hoeveelheid van je hebben en houden in een ontwikkeld deel van Europa met een Hema en een Blokker om de hoek. Hoezo crisis? Crisis in zakformaat of noem het gewoon heel simpel bij zijn naam zonder te blozen. Immers, wij praten erover. Een cum-laude afgestudeerde psycholoog is jaloers op de methode die wij in de loop der jaren ontwikkeld hebben. Hoe lossen we dit op. Het middenoosten probleem lijkt een peulenschil in vergelijking met de persoonlijke crisis. Een peulenschil is volgens Llink, de kleinste omroep met de grootste idealen, een perfect onderdeel van compostering. Laat het liggen, vergeet het en wanneer je er weer van toepassing is, is die peulenschil veranderd in een nieuw product. Maarja Helaas Llink bestaat niet meer in het publieke bestel en die peulenschil heb ik in geen jaren meer gezien. We moeten het doen zonder hun hulp. Zonder de hulp van de cum-laude afgestudeerde psycholoog, zonder het gekwebbel van de plattelandsvrouwen. We moeten zelf een keuze maken: Welke fototas neem ik mee?

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl