Home


Wimlex


Portfolio


Contact

 

 
 


Website als Werkzoekende
Frank Hensen — Geplaatst op donderdag 16-02-2015, 15:27

Wat doe je als je als een nieuwe baan zoekt? Vroeger kocht je de krant en dan met name de dikke zaterdagdag krant met allemaal vacature advertenties. Je nam de tijd, zette een pot koffie of thee en ploos alle gedrukte advertenties op je gemakje uit. De vacatures waarvan je dacht, dat is wel wat, omcirkelde je met een rode pen, en vervolgens nam je actie. Zo ging het zoeken een aantal jaren geleden. Je zocht in de gedrukte media en mocht dat niet lukken ging je naar het arbeidsbureau voor hulp in je zoektocht.

Die goeie oude tijd van ‘banen-jacht’ is niet meer. Tegenwoordig met de komst van, en de snelle groei van, internet, is dat allemaal in rap tempo komen te veranderen. Je zoekt nog steeds, daar is niets aan veranderd. Je wilt die mooie droombaan, die carrière waarvan je altijd droomde. Alleen nu doe je dat online, thuis op de bank op je iPad of achter je bureau, op websites, vacaturewebsites maar ook op LinkedIn en Twitter. Social Media is ook hier niet meer weg te denken. Sociaal met misschien wel een klein a-tje erbij. Er is immers geen echt contact, maar een vluchtig bezoek aan een site. Je maakt een profiel aan, vult alles in en dan maar hopen dat iedereen je goed kan vinden. Of je gaat een stap verder en zorgt dat alle profielen optimaal gevuld zijn, met allemaal een verwijzing naar 1 centraal punt. Je eigen persoonlijke resumé website. Hier kan je alles toevoegen, zoals jij dat wilt. Je eigen CV of meerdere CV’s plaatsen, foto’s en alles dat wat je wilt vertellen, kan je op 1 plaats bundelen. Zo krijgen de mensen een duidelijk beeld van de persoon achter de naam. Het googlen van personen, het bekijken van de profielen zal altijd blijven. Wanneer je die leid naar 1 centraal punt, je eigen website als werkzoekende, hoeven ze niet meer verder te zoeken.

Typ ik dat nu goed? Zoeken zij nu? Of zoek ik? We zoeken beide. En ergens zal een match ontstaan uit de partijen die zoeken. Ik benader de partijen actief, zij bezoeken het passief. Ik wijs ze immers op de plaats waar ze moeten zijn. En dan zoeken ze wat ze willen vinden, of ze zoeken maar vinden het niet. Een persoon die voldoet aan het profiel. Een persoon die voldoet aan de eisen, in het team past. Maar werkt deze theorie wel? Moet je niet meer actie ondernemen en Social Media inzetten naast de gebruikelijke middelen als email of telefoon? Of zelfs de ouderwetse kranten advertenties? Laat staan een arbeidsbureau. Is een website niet slechts een klein onderdeel van het geheel? En dat geheel zal de komende tijd aan bod komen. Van LinkedIn tot de Social Media kanalen tot de recruiters. Met als doel, het vinden van een nieuwe opdracht, een nieuwe baan, een nieuwe carrière. Zodat deze website veranderd kan worden in, ik heb gevonden! In plaats van, ik zoek!


—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.

     
 

Archief:

27-08-2015 FRANKmagazine 04
27-08-2015 FRANKmagazine 03
27-08-2015 FRANKmagazine 02
27-08-2015 FRANKmagazine 01
02-04-2015 WhatsApp Dude
01-04-2015 April doet wat hij wil
25-03-2015 Shoot Marketing
24-03-2015 De Pirelli kalender
23-03-2015 Zo heurt het
19-03-2015 Het onbekende bekent
13-03-2015 Vrijdag de dertiende
12-03-2015 De reacties.
11-03-2015 Hoeveel sollicitaties?
10-03-2015 Push de red button
06-03-2015 Online Horizon
05-03-2015 Oog voor de detail
04-03-2015 Wie zoekt zal vinden
03-03-2015 Omscholen tot werknemer
02-03-2015 Wachten op hoop
27-02-2015 Wat is een droombaan?
26-02-2015 Je pijlen richten
25-02-2015 Keuzes. Wat kies jij?
24-02-2015 Social Media Marketing
23-02-2015 De tijd zal het leren.
21-02-2015 Analytics van week 8
20-02-2015 Het belang van een CV
19-02-2015 Kennis of kennissen
18-02-2015 Online Specialist of generalist
17-02-2015 Het winkelmandje
16-02-2015 Website als Werkzoekende
03-04-2014 Senior
01-04-2014 Dream big dreams
26-03-2014 De wil is er .....
25-03-2014 Rotterdam Een stad van…
25-03-2014 Het roer omgooien?
19-07-2012 Last minute
18-08-2010 Was het maar een peulenschil
17-08-2010 Acnepubers

 

   
 
 
       
       

 
     
 
 
Wimlex Fotografie

Frank Hensen
Kanaalweg 33
3041 JE Rotterdam

 
 

Tel: 06-24709391
Email:
frank@wimlex.nl
Website: www.wimlex.nl

KvK nr: 63615924
BTW: NL00107945009B02
Rek nr: NL70INGB0006454401

       

Menu: | Home | Over Wimlex | Werkwijze | Portfolio | Prijslijst | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | NVJ | Nieuws | Twitter | Webshop | Sitemap |

       
Wimlex Fotografie Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) www.nvj.nl | Wimlex Fotografie  Algemene voorwaarden voor Freelance journalisten (NVJ) |
 
 

 

www.hensengroep.nl  www.hensenmedia.nl  www.wimlex.nl  www.efens.nl  www.frankhensen.nl  www.frankmagazine.nl